מה צריך כדי ללמוד צורפות מהבית-

 קשתית + מסוריות – הכלי הכי בסיסי של צורף שבעזרתו ניתן לנסר מתכת כמעט מכל סוג ועובי ולא רק מתכת,

כמה סוגי מסוריות לניסור יעיל יותר בעובאים שונים של מתכת או חומר.

 לשונית- צריך לשונית שלולחן אם לא בא לכם להשקיע בשולחן צורפות מיוחד, לשונית מאפשרת החזקה נוחה של עבודה, מעל הברכיים ונותנת קונטרה בניסור או קידוח.

 סט פליירים- בעיקרון אפשר להסתדר גם עם פלייר אחד , אבל זה לא תמיד נכון או נוח, היום המחירים מאוד נגישים, אפשר להזמין באינטרנטבזול, או להשקיע כמה עשרות שקלים במשהו איכותי יותר.

 פטיש- צריך פטיש, משהו בגודל בנוני, לפעמים צריך ליישר חתיכת פח, לדפוק ניט, או לעגל טבעת על סדן, כדי שלפטיש יהיה משטח חלק ויפה ובלי שוליים חדים, כדי לא לפגיע בעבודה שלכם.

 סדן – חתיכת ברזל ישר וחלק, כדי לדפוק עליו עם פטיש, אפשר לעשות את זה גם על הרצפה אם אתם לא חוששים לשבור את הקרמיקה, או על השולחן, אם בא לכם לעצבן את השכן מלמטה.

 סדן טבעות- אם אי פעם תרצו להכין טבעת, אתם צריכים סדן זה כדי לעגל עליו את הטבעת שלכם.

 ברנר, או מבער – כדי שיהיה לכם מבער , כדי שתוכו להלחים מתכת, אפשר להסתפק גם במיני מבער, כמו של קרם ברולה, לפחות בתור התחלה, עד שתבינו איזה סוג תכשיטים בא לכם לעשות

 ציוד להלחמה- חומצה, בורקס, קרוסלה, מלקחיים, אבן הלחמה, דקר, מקווה שלא שכחתי לציין שום דבר חשוב.

 ציוד לגימור- באופן עקרוני, ניתן לעשות גימור ידני, אבל הוא לעולם לא יגיע לאותה רמה כמו גימור בעזרת מנוע.

עם או בלי מנוע – אתם צריכים: ניירות לטש לפחות 2-3 מספרים שונים (אם אתם מנסים גימור ידני רצוי כמה שיותר מספרים), פצירות בצורות וגדלים שונים (לא צריך לקנות את כל הגדים וצורות אפשרויות, אפשר להתחיל ב2-3 ומשם להתקדם), פסטה לליוש ופסטה להברקה ובד ליטוש (אפשר ג’ינס קרוע, או Tשירט)

 מנוע ליטוש- לא חייבים להוציא מאות או אלפי שקלים, אם תקנו את המנוע הכי יקר זה לא אומר שלא תצטרכו לעבוד קשה, זה רק אומר שתוציאו יותר כסף, אפשר לקנות מנוע בכמה מאות בודדדות מamazon, כן משם ספציפי, כי אפשר לקרוא שם ביקורות, ורוב הסיכויים שלא תקנו חתול בשק כמו מאתר אחרים. (רוב אנשים תוך שנה עד שנתיים מתייאשים מהתחום ומוכרים את הציוד החדש שקנו בלי לחשוב, תבדקו ביד 2 תחפשו דרך חברים או אנשים מהתחום, זה יחסוך לכם כמה מאות עד אלפי שקלים, אם תדעו את ערך הדברים לפני)

זה בערך הציוד , על קצה המזלג. לפעמים אפשר להסתדר עם פחות ולפעמים חייבים הרבה יותר מזה, כל זה תלוי בסוג התכשיטים שאתם רוצים לעשות. אני מכירה מישהי שעושה תכשיטים אדירים, עם ניסור וניטנוט בלבד, וגם מנוע או מקדחה לחורים כמובן.

הכל מתחיל מרעיון– הרעיון זה הגורם הכי חשוב שיש להתחשב בו, וזה הדבר אחרון שמדברים עליו בכל הקורסים, סרטונים וכו.. כמובן שאתם יכולים להעתיק רעיון של מישהו אחר , לפחות בתור התחלה, אבל יגיע הרגע שתרצו להכין את הדבר הזה שמתרוצץ לכם בראש ומדגדג לכם בקצות האצבעות, ולא תדעו איך לגשת לזה.

אני חושבת שאחת הסיבות שאנשים מתייאשים מהר מהתחום , הוא שהיה להם רעיון בהתחלה כשהם הלכו ללמוד צורפות, אבל אחר כך או שהם שכחו אותו, או שמה שהם למדו בכלל לא תאם את מה שהם היו צריכים לדעת כדי להגשים את הרעיון הזה.

כאשר עובדים במתכת , שזה תהליך לא פשו ומהיר כמו לעבוד עם פלסטלינה, צריך לדעת מראש עם מה אנחנו מתמודדים, אם אין רעיון סגור בראש יהיה מאוד קשה לפתח אותו במתכת, תנסו, ותתיאשו מהר מאוד כי זה לא יצא כמו שתיארתם את זה בראש לפני כן, אבל אם אני תפסתם את הרעיון, ופיתחתם אותו , קודם כל על דף נייר ואחר כך במשהו מוחשי יותר, זה יאפשר לכם לראות יותר בברור מול מה אתם עומדים ואיך צריך להתקדם הלאה, כמעט תמיד ישאר פער בין הרעיון הראשוני לבין התוצר הסופי(הגדולים ביותר התמודדו מול זה כבר לפני אלפי שנה), אבל זה יחסוך לכם הרבה עבודה לשווא , זמן יקר, ושיברון לב. כי הרבה יותר קל לתקן משהו על הנייר או בפלסטלינה, מאשר במתכת